duminică, 4 ianuarie 2015

Cuvântul anului 2015

  

  Irina vine mereu cu idei frumoase și provocatoare. Nu am mai făcut niciodată așa ceva, dar recunosc - este o idee minunată. Trebuie să îmi aleg un cuvânt prin care să îmi proiectez anul 2015, care să mă motiveze în anul ce abia a început. Nu m-am gândit mult timp la acest cuvânt  și nu pentru că l-am ales în grabă ci pentru că reprezintă una din dorințele mele pentru anul 2015.



    Așa că, aleg cuvântul ACASĂ . Am ales acest cuvânt deoarece este cea mai mare dorință a mea pentru anul acesta, aceea de a mă muta la căsuța mea de la marginea orașului, de a-mi găsi liniștea si de a descoperi simplitatea. Sper să reușesc deoarece am adunat atat de multe speranțe si dorințe legate de această căsuță încât am impresia că nu mai ajung să mă mut în ea. 



    Să nu începeți prin a vă fi frică de ceva, pe motiv că nu sunteți îndeajuns de puternici, fiindcă ”ajunge zilei răutatea ei” (Matei 6, 34). Nu vă temeți de ziua de mâine, ziua de mâine se va îngriji de ale sale. Celui ce v-a făcut astăzi să vă bucurați de pace duhovnicească toate Îi sunt cu putință. El nu va refuza nici mâine această pace. Nu vă chinuiți de grija încercărilor prin care s-ar putea să treceți, atunci când acestea n-au apărut încă. Nu vă lăsați răpuși de nicio temere, nu căutați cu orice preț să vă aflați viitorul, să vi-l ghiciți, alungați cât mai departe de voi orice spaimă, cu credință în Dumnezeu și cu convingerea că El vă va ajuta la nevoie. Încredințați-vă Domnului întru totul, cu neștirbită credință, cu convingerea că, dacă va fi să vă încerce, vă va da și puterea de a face față încercării. Domnul ”împlinește toate trebuințele noastre, după bogăția Sa, cu slavă” (cf. Filipeni 4, 19). Înfățișați-vă Domnului cu toate ale voastre; dacă ați pus mâna pe coarnele plugului, nu vă mai uitați înapoi, nu vă încurcați în amănunte, aveți tăria ca, după ce ați căpătat încredere în El, să așteptați în liniște, cu deplină speranță și deplină supunere, să se facă voia Lui. Nu uitați că vi se dă putere ca să vă purtați crucea astăzi, nu mâine. Un om care căzuse într-o adâncă deznădejde, spunându-i altuia grijile sale, l-a întrebat: ”De ce mi-o fi oare atât de îngrozitor de greu?” ”Pentru că”, i-a răspuns acela, ”ai adăugat grijii de ziua de azi și grija zilei de mâine. O porți și pe aceasta pe umerii tăi, deși ea îi revenea numai Lui Dumnezeu.” Când ții seama doar de puterea ta, ajungi să cazi în neputință; puterea Lui Dumnezeu pe toate le ridică prin atotputernicia Sa.


Vă îndemn și eu să faceți acest exercițiu de imaginație și să vă alegeți cuvântul anului 2015.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu